Η Χριστίνα Τσίνου είναι Λογοθεραπεύτρια έχοντας εξειδίκευση στη διαχείριση συμπεριφορών στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Απέκτησε Πτυχίο Λογοθεραπείας από το Πανεπιστήμιο Queen Margaret University, του Εδιμβούργου το 2010 και είναι κάτοχος Άδειας Ασκήσεως του Επαγγέλματος του Λογοθεραπευτή. Υπήρξε πιστοποιημένη στις δεξιότητες για την ποιοτική εφαρμογή του Συστήματος Επικοινωνίας μέσω Ανταλλαγής Εικόνων και την καθοδήγηση των μελών της διεπιστημονικής ομάδας και των γονέων κατά την εφαρμογή του PECS More (Picture Exchange Communication System More).
Από το 2010 εργάζεται σε ιδιωτικά κέντρα ειδικών θεραπειών όπου και ασχολείται με την εκπαίδευση ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων. Πιο συγκεκριμένα, έχει αναλάβει τη δημιουργία ατομικών προγραμμάτων (home programs) και την εκπαίδευση των γονέων σε θέματα που αφορούν στη διαχείριση συμπεριφορών σε άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια σε πρωινά προγράμματα πρώιμης παρέμβασης κι έχει ασχοληθεί με την παράλληλη στήριξη σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Ενδεικτικά, κάποια από τα σεμινάρια / workshops / συνέδρια που έχει παρακολουθήσει και εκπαιδευτεί είναι τα ακόλουθα:
- «A Three-Part Treatment Plan for Oral Placement Therapy More»
- «Πραγματολογικές Δυσκολίες & ΔΑΦ. Αξιολόγηση και Παρέμβαση»
- «Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI). Αξιολόγηση και Παρέμβαση»
- «Αντιμετώπιση Αρθρωτικών & Φωνολογικών διαταραχών»
- «Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία SIMATAΤα SIMATA είναι μια μέθοδος παρέμβασης στην αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία. Καθώς μεγαλώνει ο πληθυσμός των παιδιών με Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία, κρίθηκε απαραίτητο να δημιουργηθεί μια μέθοδος παρέμβασης ειδικά για τη συγκεκριμένη διαταραχή. Τα παιδιά με Δυσαρθρία εμφανίζουν δυσκολίες στην ικανότητα κινητικής εκτέλεσης της ομιλίας κυρίως εξ αιτίας κάποιας μυικής δυσλειτουργίας ή/και βλάβης του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Η διαταραχή μπορεί να εμφανιστεί στην αναπνοή, την αντήχηση, τη φώνηση, την άρθρωση και την προσωδία. Η Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσαρθρία μπορεί να εμφανίζεται σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές (όπως είναι η Εγκεφαλική παράλυση, μυοπάθειες – μυασθένεια, σύνδρομα, τραύματα στο ΚΝΣ). Η μέτρια, ήπια και ελάχιστη μορφή Δυσαρθρίας μπορεί να έχει αντίκτυπο στην ικανότητα άρθρωσης ενός παιδιού. Στις περιπτώσεις αυτές, τα παιδιά δυσκολεύονται να εκπαιδευτούν στη σωστή τοποθέτηση του αρθρωτή (γλώσσα, χείλη, σιαγόνες κλπ) και να μην μπορούν να κατακτήσουν τη παραγωγή του σωστού ήχου. Για τη διευκόλυνση αυτών των παιδιών και την καλύτερη εκπαίδευσή τους στη σωστή αρθρωτική παραγωγή των φωνημάτων της Ελληνικής γλώσσας, δημιουργήθηκε η μέθοδος SIMATA. Τα SIMATA εφαρμόζονται από το παιδί και τον θεραπευτή και σχετίζονται άμεσα με την τοποθεσία της άρθρωσης και την παραγωγή του κάθε φθόγγου. Παρέχουν εξωγενή ακουστικά, οπτικά (αναπαράσταση του φθόγγου ως προς τον τόπο και τον τρόπο παραγωγής του), απτικά (αγγίζουν τη θέση άρθρωσης και ακολουθούν τον τρόπο, για παράδειγμα δόνηση) και ιδιοδεκτικά (προκαλούμε αργή και παρατεταμένη άρθρωση για να προσφέρει πρόσθετη ιδιοδεκτική πληροφόρηση) ερεθίσματα στην ελληνική γλώσσα. Τα SIMATA παρέχουν τη δυνατότητα στο παιδί να εφαρμόζει μόνο του τη μέθοδο αλλά και μαζί με το θεραπευτή. Συνοδεύονται από εικόνες που εμφανίζουν μεμονωμένους φθόγγους για επιπλέον οπτική ανατροφοδότηση. Ο Λογοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει το παιδί στην ομιλία δίνοντας του ανατροφοδότηση ανάλογη με το επίπεδο και τις ανάγκες του παιδιού (οπτική, ακουστική, απτική ή ιδιοδεκτική) κατά τη διάρκεια μιας άσκησης ή μετά. More»
- «Registered Behavior Technician TM»
- «Εξειδικευμένες Παρεμβάσεις για Διαχείριση Συμπεριφοράς»
- «The FloortimeΑναπτυγμένο από τον παιδοψυχίατρο Stanley Greenspan, το Floortime είναι μια μέθοδος θεραπείας και φιλοσοφία για αλληλεπίδραση με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Βασίζεται στην έννοια/γεγονός ότι το παιδί μπορεί να αναπτύξει και να δομήσει ένα μεγαλύτερο κύκλο αλληλεπίδρασης με έναν ενήλικα που «συναντά» στο παρόν αναπτυξιακό του επίπεδο και που δομεί πάνω στις ιδιαίτερες δυνατότητες του παιδιού. Ο στόχος στο Floortime είναι να περάσει το παιδί μέσα από έξι βασικά αναπτυξιακά ορόσημα που πρέπει να κατακτηθούν για συναισθηματική και νοητική ανάπτυξη. Ο Greenspan περιγράφει τα έξι σκαλιά στην «σκάλα της ανάπτυξης» ως : αυτό-ρύθμιση και ενδιαφέρον για τον κόσμο, οικειότητα ή ιδιαίτερη αγάπη για τον κόσμο των ανθρώπινων σχέσεων, επικοινωνία δύο κατευθύνσεων, σύνθετη επικοινωνία, συναισθηματικές ιδέες και συναισθηματική σκέψη. Το παιδί στο φάσμα του αυτισμού προκαλείται να κινηθεί φυσικά μέσα από αυτά τα ορόσημα ως αποτέλεσμα αισθητηριακών υπέρ- ή υπό- αντιδράσεων, διεργασίας των δυσκολιών και / ή φτωχού ελέγχου των φυσικών αντιδράσεων. Στο Floortime ο γονέας δεσμεύει το παιδί σε ένα επίπεδο που το παιδί προς το παρόν απολαμβάνει, εμπλέκεται στις δραστηριότητες του παιδιού και ακολουθεί την καθοδήγηση του παιδιού. Από μια κοινώς μοιραζόμενη δέσμευση, ο γονέας εκπαιδεύεται στο πώς να οδηγεί το παιδί μέσα από αυξανόμενα πιο σύνθετες αλληλεπιδράσεις, μια διαδικασία γνωστή ως «άνοιγμα και κλείσιμο κύκλων επικοινωνίας». Το Floortime δεν ξεχωρίζει και δεν εστιάζει στην ομιλία, την κίνηση, ή τις γνωστικές δεξιότητες αλλά κυρίως απευθύνεται σε αυτούς τους τομείς μέσω της σύνθετης έμφασης στη συναισθηματική ανάπτυξη. Η παρέμβαση ονομάζεται Floortime επειδή ο γονιός κάθεται στο πάτωμα με το παιδί για να δεσμευτεί στο δικό του επίπεδο. More Center Workshop on the Greenspan FloortimeΑναπτυγμένο από τον παιδοψυχίατρο Stanley Greenspan, το Floortime είναι μια μέθοδος θεραπείας και φιλοσοφία για αλληλεπίδραση με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Βασίζεται στην έννοια/γεγονός ότι το παιδί μπορεί να αναπτύξει και να δομήσει ένα μεγαλύτερο κύκλο αλληλεπίδρασης με έναν ενήλικα που «συναντά» στο παρόν αναπτυξιακό του επίπεδο και που δομεί πάνω στις ιδιαίτερες δυνατότητες του παιδιού. Ο στόχος στο Floortime είναι να περάσει το παιδί μέσα από έξι βασικά αναπτυξιακά ορόσημα που πρέπει να κατακτηθούν για συναισθηματική και νοητική ανάπτυξη. Ο Greenspan περιγράφει τα έξι σκαλιά στην «σκάλα της ανάπτυξης» ως : αυτό-ρύθμιση και ενδιαφέρον για τον κόσμο, οικειότητα ή ιδιαίτερη αγάπη για τον κόσμο των ανθρώπινων σχέσεων, επικοινωνία δύο κατευθύνσεων, σύνθετη επικοινωνία, συναισθηματικές ιδέες και συναισθηματική σκέψη. Το παιδί στο φάσμα του αυτισμού προκαλείται να κινηθεί φυσικά μέσα από αυτά τα ορόσημα ως αποτέλεσμα αισθητηριακών υπέρ- ή υπό- αντιδράσεων, διεργασίας των δυσκολιών και / ή φτωχού ελέγχου των φυσικών αντιδράσεων. Στο Floortime ο γονέας δεσμεύει το παιδί σε ένα επίπεδο που το παιδί προς το παρόν απολαμβάνει, εμπλέκεται στις δραστηριότητες του παιδιού και ακολουθεί την καθοδήγηση του παιδιού. Από μια κοινώς μοιραζόμενη δέσμευση, ο γονέας εκπαιδεύεται στο πώς να οδηγεί το παιδί μέσα από αυξανόμενα πιο σύνθετες αλληλεπιδράσεις, μια διαδικασία γνωστή ως «άνοιγμα και κλείσιμο κύκλων επικοινωνίας». Το Floortime δεν ξεχωρίζει και δεν εστιάζει στην ομιλία, την κίνηση, ή τις γνωστικές δεξιότητες αλλά κυρίως απευθύνεται σε αυτούς τους τομείς μέσω της σύνθετης έμφασης στη συναισθηματική ανάπτυξη. Η παρέμβαση ονομάζεται Floortime επειδή ο γονιός κάθεται στο πάτωμα με το παιδί για να δεσμευτεί στο δικό του επίπεδο. More Approach»
- «Συμπεριφοριστική – Επικοινωνιακή Παρέμβαση σε Διαταραχές του Φάσματος του Αυτισμού ΑΒΑ»
- «Εις βάθος κατάρτιση στο PECS More με εκτενή πρακτική»
- «The Ziggurat Model»
- «Θεμελιώδεις Αρχές της Δομημένης Εκπαίδευσης (TEACCH More) Εισαγωγή στη Δομημένη Διδασκαλία, την Ανεξάρτητη λειτουργία και την επικοινωνία.»
- «Προχωρημένη κατάρτιση στο PECS More (PECS More Advanced training)»