Η Αλίνα Ρίζου εργάζεται από το 2003 ως ειδική παιδαγωγός σε σχολεία, νηπιαγωγεία και εξειδικευμένες μονάδες διορθωτικής αγωγής, με παιδιά και εφήβους που έχουν μαθησιακές και αναπτυξιακές δυσκολίες. Παράλληλα προσέφερε εθελοντική εργασία σε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.
Κατέχει πτυχίο Ψυχολογίας (B.A in Psychology, Deree College) και τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στις Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Α. in Special Educational Needs, University of Birmingham). Έχει εκπαιδευθεί στις ψυχο-εκπαιδευτικές παρεμβάσεις TEACCH More, ABΑ κι έχει ολοκληρώσει μονοετείς σεμιναριακές εκπαιδεύσεις σε: Θεατρικό Παιχνίδι, Μουσικο-κινητική Αγωγή, Παιγνιοθεραπεία More, Cognitive Behavioral DramaΤο Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο βασισμένο σε επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Τρίνιτυ της Ιρλανδίας από την Δρ. Καρνέζη Χάρις και είναι ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που συχνά αντιμετωπίζουν παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger. Το ΓΣΔ συνδυάζει για πρώτη φορά την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική. Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες αλλά και να ξεπεράσουν προσωπικές δυσκολίες όπως φοβίες, άγχη, στερεοτυπίες, αντίσταση στην αλλαγή και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό, τα προγράμματα ΓΣΔ είναι εξατομικευμένα και σχεδιάζονται κατόπιν λεπτομερούς αξιολόγησης του επιπέδου λειτουργικότητας του κάθε παιδιού. Η θεματολογία και οι επιμέρους στόχοι της κάθε ομάδας ορίζονται με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μελών της. Προσωπικοί στόχοι για το κάθε μέλος τίθενται σε συνεργασία με τους γονείς. Μέθοδος Τα παιδιά καλούνται να συμμετέχουν βιωματικά σε συναρπαστικές ιστορίες και να ξεπεράσουν μια σειρά δοκιμασίες, όπως να ανακαλύψουν το χαμένο θησαυρό, να βρουν το μαγικό τόπο με τα σοκολατένια ρυάκια, τα βουνά από παγωτό, τα ποτάμια της τσίχλας και τα δέντρα με τις καραμέλες, να πετάξουν με τα μαγικά χαλιά, να λύσουν το γρίφο της εξαφάνισης του μικρού μάγου, να φτιάξουν τη δική τους επιχείρηση. Οι δοκιμασίες αυτές στοχεύουν να τονώσουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών και να τα παροτρύνουν να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να δημιουργήσουν φιλίες και να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, όπως η αντίληψη και η έκφραση των συναισθημάτων τους, η αντίληψη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα να ακούνε τον συνομιλητή τους, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν σε μια συζήτηση. Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για παιδιά και εφήβους με επικοινωνιακές δυσκολίες χαμηλή αυτοεκτίμηση προβλήματα συμπεριφοράς ΔΕΠΥ υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό σύνδρομο Άσπεργκερ επιλεκτική αλλαλία More και διετή εκπαίδευση στο Κλασσικό Ψυχόδραμα.
Επιπλέον, έχοντας διαπιστώσει πως τα παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες ωφελούνται σημαντικά από ψυχο-κινητικές δραστηριότητες, έγινε Certified Yoga Teacher for Kids, Aerial Yoga Teacher και Yoga (Level 1) for Children with Autism and Special Needs, και παραδίδει μαθήματα Υoga και Αerial Υoga σε παιδιά όλων των δυνατοτήτων.