Ένα από τα πιο συχνά χαρακτηριστικά των ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού είναι η δυσκολία τους να ανταποκριθούν στις καθημερινές κοινωνικές υποχρεώσεις / δεξιότητες. Οι Κοινωνικές Ιστορίες More (Social Stories) είναι μια μέθοδος διδασκαλίας κοινωνικών δεξιοτήτων στα άτομα με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Πρόκειται για εξατομικευμένα κείμενα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε ατόμου και προσφέρουν λεπτομερείς πληροφορίες και επεξηγήσεις για τις καταστάσεις τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν τα άτομα αυτά στην καθημερινότητά τους τόσο στο σχολικό πλαίσιο όσο και στη κοινότητα. Οι Κοινωνικές Ιστορίες More περιλαμβάνουν οπτικοποιημένο υλικό το οποίο βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου από το άτομο.
Οι Κοινωνικές Ιστορίες δεν είναι σε καμία περίπτωση μια σειρά κανόνων που οφείλει να ακολουθήσει το άτομο με Αυτισμό. Αν μια ιστορία εμπεριέχει λέξεις όπως “πρέπει”, “δεν”, “μη” κλπ τότε σίγουρα δεν είναι Κοινωνική Ιστορία.
Οι Κοινωνικές Ιστορίες More έχουν ως βασικό τους στόχο τη παροχή σωστή πληροφοριών προς το άτομο με Αυτισμό και όχι να αλλάξουν τη συμπεριφορά του. Για να μπορέσει ο στόχος αυτός να πραγματοποιηθεί οι Κοινωνικές Ιστορίες More έχουν μορφή, “φωνή” και περιεχόμενο περιγραφικό, ουσιώδη και ασφαλή για το άτομο. Κάθε Κοινωνική Ιστορία έχει υπομονετική και υποστηρικτική ποιότητα. Οι Κοινωνικές Ιστορίες More είναι βοηθητικές για το άτομο στο φάσμα του Αυτισμού γιατί με τον τρόπο αυτό μπορούμε να το βοηθήσουμε να κατανοήσει τη διαδικασία πίσω από τις κοινωνικές δεξιότητες, το σκοπό και το στόχο τους αλλά και να το προετοιμάσουμε για οποιαδήποτε αλλαγή μπορεί να συμβεί στο πρόγραμμά του.
Για να γράψουμε μια Κοινωνική Ιστορία οφείλουμε να ακολουθήσουμε τα κριτήρια που έχει θέσει η εισηγήτρια της μεθόδου Carol Gray.