Tα σεμινάρια για εκπαιδευτικούς έχουν ενημερωτικό – επιμορφωτικό χαρακτήρα, όταν απευθύνονται σε μεγάλες ομάδες (πάνω από 20 άτομα). Για μικρότερες ομάδες (8 – 20 άτομα) υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω εμβάθυνσης μέσω συμμετοχικής διαδικασίας (βιωματικά εργαστήρια). Αναπτύσσονται θέματα, όπως :
Τι είναι η σχολική αποτυχία και ο κοινωνικός αποκλεισμός – Αιτίες που οδηγούν στη σχολική αποτυχία και τον αποκλεισμό του μαθητή από την εκπαιδευτική διαδικασία – Πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου μέσα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Τύποι μαθησιακών δυσκολιών – Ενδείξεις, Συμπτώματα – Διάγνωση – Αίτια – Αντιμετώπιση
Ορισμός ΔΕΠ-Υ – Ενδείξεις, Συμπτώματα – Διάγνωση – Αίτια – Πώς επηρεάζει την κοινωνική και σχολική ζωή – Αντιμετώπιση – Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Μορφές επιθετικότητας στη σχολική κοινότητα – Αίτια της επιθετικότητας και παράγοντες υψηλού κινδύνου – Συνέπειες της σχολικής βίας – Η έκταση της σχολικής επιθετικότητας στα Ελληνικά σχολεία – Στρατηγικές αντιμετώπισης
Τα παιδιά μέσα από τις δραστηριότητες θα προσπαθήσουν αρχικά να καταλάβουν ποιες είναι συνήθως οι ενέργειες τους για την επίλυση των διαφόρων διαφωνιών που έχουν και έπειτα θα προσπαθήσουν να σκεφτούν διάφορους άλλους τρόπους που θα μπορούσαν να λύσουν τις διαφορές τους.
Ορισμός της σύγκρουσης – Τύποι ενδο-οργανωτικών συγκρούσεων – Αίτια των συγκρούσεων – Οι επιπτώσεις – Αντιμετώπιση των συγκρούσεων.
Ο ρόλος και οι λειτουργίες του σχολείου – Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και ο ρόλος του μαθητή – Διαφοροποίηση των μαθησιακών στόχων, του μαθησιακού περιβάλλοντος, των μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης
Διάρκεια : Η διάρκεια του κάθε σεμιναρίου είναι 2 ώρες και κάθε βιωματικού εργαστηρίου 4 ώρες.
Τόπος διεξαγωγής : Σε περίπτωση συμπλήρωσης ομάδας (minimum 8 άτομα) τα σεμινάρια μπορούν να διεξαχθούν στις εγκαταστάσεις του σχολείου σας. Σε αντίθετη περίπτωση διεξάγονται σε δικό μας ή άλλο χώρο, με συμμετοχή και λοιπών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.