Συνεδρίες Εξ Αποστάσεως

Η προσπάθεια να προσαρμοστούμε σε μια νέα καθημερινότητα, με την πανδημία να αλλάζει τα δεδομένα με τα οποία λειτουργούμε αυτό το διάστημα, αφορά τον καθένα από εμάς ξεχωριστά. Ακόμη και εάν οι όροι «μένουμε σπίτι» ή «social distancing» έχουν πλέον γίνει κτήμα μας, δε σημαίνει πως παύουμε να ερχόμαστε σε επικοινωνία.

Παρέχοντας τηλεσυνεδρίες μέσω SKYPE ή ΖΟΟΜ, πλατφόρμες συμβατές με GDPR, οι θεραπευτές των Κέντρων Ειδικών Θεραπειών ΨυχοΣύνθεση συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τα παιδιά και τις οικογένειές τους παρέχοντας τηλεθεραπείες για όλες τις υπηρεσίες μας : λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ειδική διαπαιδαγώγηση, συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη. Για  τις ανάγκες των εξ΄ αποστάσεως συνεδριών έχουμε μετατρέψει σε ψηφιακή μορφή μεγάλο όγκο παιδαγωγικού υλικού, ο οποίος είναι διαθέσιμος στους θεραπευτές του κέντρου μας για την υλοποίηση των τηλεθεραπειών. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας τα παιδιά των κέντρων μας έχουν ελεγχόμενη πρόσβαση σε υλικό και εργασίες για εξάσκηση στο σπίτι και οι θεραπευτές μας έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο όγκο ψηφιοποιημένου παιδαγωγικού υλικού για την υλοποίηση των θεραπειών και την ανάθεση εργασιών.

Διαβάστε περισσότερα και κλείστε το ραντεβού σας τώρα!

Skip to content

Ο λογοθεραπευτής μπορεί να αναγνωρίσει έγκαιρα και να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που εμφανίζονται στην γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού.

Στάδια ανάπτυξης λόγου - ομιλίας

Έως 2 ετών θα πρέπει

  • Το λεξιλόγιό του να διαθέτει 50-100 λέξεις
  • Να εκφράζεται συνδυάζοντας 2-3 λέξεις μαζί
  • Να απαντά στην ερώτηση «πώς σε λένε;»
  • Να κατονομάζει κάποια μέρη του σώματός του
  • Να χρησιμοποιεί συμβολικά διάφορα παιχνίδια (π.χ τάισμα μωρού)

 

Από 2 έως 3 ετών θα πρέπει

  • Το λεξιλόγιό του να έχει αυξηθεί ραγδαία (200- 300 λέξεις)
  • Να είναι ικανό να εκφέρει τα μισά φωνήματα της μητρικής του γλώσσας
  • Οι προτάσεις μεγαλώνουν αλλά να κυριαρχούν ρήματα και ουσιαστικά
  • Να μπορεί να συμμετέχει σε συζητήσεις και να παρακολουθήσει ένα διάλογο
  • Να μπορεί να παρακολουθεί με ευκολία τα παραμύθια

 

Από 3 έως 4 ετών θα πρέπει

  • Να έχει κατακτήσει πια την πλειοψηφία των φωνημάτων
  • Να διατυπώνει ερωτήσεις μερικής άγνοιας χρησιμοποιώντας λέξεις όπως: Γιατί, πώς, πότε, πού
  • Να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό, αντωνυμίες και άρθρα
  • Να χρησιμοποιεί κάποιες λέξεις που δηλώνουν τόπο
  • Να ξεχωρίζει και να κατονομάζει χρώματα
  • Να μπορεί και αυτοδιορθώνεται όταν κάνει λάθη στην ομιλία

 

Από 4 έως 5 ετών θα πρέπει

  • Το λεξιλόγιο να εμπλουτίζεται
  • Να μιλά για καταστάσεις που δεν συμβαίνουν μπροστά του
  • Να εκτελεί σύνθετες εντολές
  • Να μπορεί να μαθαίνει μικρά ποιηματάκια

 

Μέχρι 6 ετών θα πρέπει

  • Όλοι οι φθόγγοι να εκφέρονται σωστά
  • Να μπορεί να μιλήσει για το παρελθόν, το μέλλον και να χειριστεί το λόγο του με σιγουριά
  • Να καταλαβαίνει και κάνει αστεία
  • Να κατανοεί κυριολεξίες, μεταφορές, παρομοιώσεις
  • Να μαθαίνει τραγούδια και η ροή του λόγου να είναι συνεχής
  • Να μπορεί να περιγράφει ένα γεγονός και μια ιστορία

Περαιτέρω δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν στη γλωσσική ανάπτυξη

Λόγος (γλωσσική έκφραση και κατανόηση)

  • Δυσκολία στον σχηματισμό προτάσεων
  • Δυσκολία στο να εκφράσει τις σκέψεις του χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις
  • Δυσκολία στην περιγραφή απλών γεγονότων
  • Δυσκολία στην έναρξη και διατήρηση θέματος συζήτησης
  • Δυσκολία στην κατανόηση σύνθετων προτάσεων και σύνθετων εντολών
  • Λάθη στην έκφραση και στην γραμματική

 

Άρθρωση – ομιλία (καταληπτότητα)

  • Δυσκολία στο να αρθρώσει σωστά κάποιους ήχους
  • Μπερδεύει ήχους μέσα σε μια λέξη ( αντικαταστάσεις, μεταθέσεις, παραλείψεις φθόγγων)
  • Παράλειψη ήχων ή συλλαβών σε μια λέξη

 

Ροή ομιλίας (τραυλισμός)

  • Αδυνατεί να ξεκινήσει τη φράση του
  • Επαναλαμβάνει συλλαβές ή ήχους
  • Κολλάει σε συγκεκριμένους ήχους
  • Επιμηκύνει συλλαβές ή ήχους
  • Παρουσιάζει «τικ»

Ψυχολόγος, MSc
Οικογενειακή Θεραπεύτρια

Επιστημονική Υπεύθυνη Κέντρων Ειδικών Θεραπειών "ΨυχοΣύνθεση"

Back To Top